← تصنيفات نينتندو للألعاب

محمد أبو الحسن طاهر — 19 مارس، 2013

Chris Kohler يقابل ستوديو Next Level المسؤول عن تطوير ألعاب ماريو لكرة القدم بالإضافة إلى اللعبة القادمة Luigi’s Mansion: Dark Moon على 3DS. اقتباس جميل من Brian Davis (أحد مصممي الفريق) يبيّن فلسفة نينتندو الواضحة مع نسبة كبيرة من سلاسلها الشهيرة:

Miyamoto-san and Ikebata-san’s direction is usually, you want to be the best game of that type of game, you want to be a game where you’re the only game like that. A lot of the Nintendo genres, it’s hard to define what Metroid is. And it’s really hard to define what Luigi’s Mansion was. But Luigi’s Mansion 2 is like Luigi’s Mansion. And that’s what we were going for. We wanted to make a game that you couldn’t copy.