← محادثة مع مصممي The Last of Us

محمد أبو الحسن طاهر — 3 أغسطس، 2013

مقابلة مطولة من Edge مع المخرج الفني Neil Druckmann، مخرج اللعبة Bruce Straley، وممثلة صوت شخصية إيلي Ashley Johnson. المقابلة مليئة بأحاديث تخرب أحداث اللعبة لذا لا تقرأها إن لم تنتهي من اللعبة بعد. مسلية وتروي العديد من المشاكل التصميمية التي واجهت الفريق.

أعجبتني هذه الجزئية من المخرج Bruce عن أهمية الموسيقى في اللعبة والدور الجوهري التي تلعبه في ملء الجو العام:

What’s amazing is that in development there’s a moment in the game that’s under construction and you know it plays well, and you know it looks good, the dialogue is right, everything’s right, and you feel ok but for some reason it’s just not hitting. And then two weeks later Neil will work with our sound designers and I’ll play it after that two-week timespan when the music’s in, and all of a sudden my heart’s pumping or I’m choked up a little bit. Suddenly it has this whole other dimension that didn’t exist. We were on the same page, we knew what it was supposed to be doing, but it wasn’t there, and then the music always added this extra element that you can’t achieve even when all the other elements seemed perfect, it was still missing something. He might even just come in with one note or this really simple melody and it’s just so simple and beautiful and it pulls everything together.

موسيقى اللعبة من تلحين Gustavo Santaolalla ورائعة بحق.